W najbliższych latach nastąpi dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych.


Polskie firmy powinny odważniej wchodzić w aplikacje mobilne. Mają też szanse na sukces na globalnym rynku

FOTO

FOTO

W najbliższych latach nastąpi dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych. Istnieje wciąż wiele niewykorzystanych obszarów. Jest to szansa dla przedsiębiorców, którzy mogą odnieść sukces z nową aplikacją nie tylko w kraju, ale i za granicą. Jej stworzenie nie jest zbyt kosztowne.
Rynek aplikacji mobilnych nie jest jeszcze w pełni zagospodarowany. Wielu użytkowników nie korzysta dostatecznie ze smartfona lub nie robi tego aktywnie, skupiając się jedynie na wykonywaniu podstawowych czynności. Smartfon staje się jednak niemal podręcznym komputerem, zatem należy oczekiwać, że w ciągu najbliższych 2-3 lat nastąpi wzrost zainteresowania stosowaniem aplikacji mobilnych. Coraz więcej użytkowników będzie stawało się aktywnymi ich użytkownikami i tym samym Internetu mobilnego.
- Jest wiele rodzajów serwisów internetowych, które nie mają swoich odpowiedników i popularnych aplikacji mobilnych. Tymczasem coraz więcej osób chce korzystać z nich za pomocą smartfona i już teraz niektóre serwisy posiadają więcej użytkowników korzystających właśnie z aplikacji mobilnej, a nie z komputera czy laptopa. Tak jest w przypadku np. Facebooka, mówi Andrzej Jaszkiewicz, profesor Politechniki Poznańskiej, współtwórca popularnych aplikacji mobilnych Blix, JakDojade i NaviExpert.
Zdaniem Jaszkiewicza, wśród wielu nowo powstających aplikacji będzie wiele kopii tych, które już istnieją na rynku. Polscy deweloperzy Polskie firmy nie zauważają korzyści ze stosowania aplikacji mobilnych. W to miejsce może wejść zagraniczna konkurencja będą wzorować się na popularnych aplikacjach międzynarodowych, ale z pewnością będą także proponowane rozwiązania lokalne, dostosowane do potrzeb naszego rynku. Niemniej jednak wciąż jest wiele obszarów do wykorzystania np. e-commerce. Wbrew pozorom jest wciąż niewiele aplikacji służących do dokonywania zakupów i właśnie ten obszar powinni wziąć pod uwagę przyszli twórcy. W kolejnych latach nastąpi rozwój streamingu, czyli przekazu video za pomocą smartfona. Takich obszarów rozwojowych do zagospodarowania jest jeszcze bardzo dużo.
- Aplikacje mobilne są pewnego rodzaju restartem na rynku serwisów on-line, dlatego że nie zawsze firmy je tworzące mają duże doświadczenie związane z Internetem, potrafią je dobrze opracować i wypromować. To jest duża szansa dla firm, które mogą stworzyć nowe, dobre aplikacje mobilne i na ich bazie może powstać bardzo udany biznes, uważa Andrzej Jaszkiewicz.
Według eksperta, polskie firmy potrafią tworzyć dobre aplikacje, w tym takie, które mogą zaistnieć na rynku międzynarodowym, np. gry mobilne. Stworzenie dobrej aplikacji mobilnej nie jest zbyt kosztowne, zatem jest to duża szansa dla polskich firm. W Polsce jest sporo bardzo dobrych programistów i deweloperów, a także coraz lepszych projektantów, dlatego nasze rodzime produkcje mogą także odnieść sukces za granicą.
- W wypadku aplikacji jest to znacznie prostsze, niż w przypadku serwisów internetowych, gdzie rynek jest już bardziej ustabilizowany i działają na nim mocni gracze. Wtedy jest znacznie trudniej zaistnieć. Autorowi aplikacji mobilnej łatwiej jest wejść na nowy rynek i zbudować nowy biznes, ocenia Jaszkiewicz.
Polscy przedsiębiorcy na rynku wciąż nie zauważają fenomenu i korzyści płynących ze stosowania aplikacji mobilnych. Najwyższy czas zmienić taką sytuację, w przeciwnym razie tę lukę zaczną wypełniać zagraniczne firmy. Aplikacje potrafią w wielu przypadkach generować większy ruch niż odpowiadające im strony internetowe.


Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.


Wyślij komentarz
aplikacje
    Studenta do pracy przyjmę
    Łączenie pracy i studiów staje się coraz powszechniejsze wśród młodych ludzi.Z jednej stro...
    2019-10-24  |   16
    Dane z rynku aut używanych: Polacy głównie sięgają po sprawdzone modele. Na topie Astra, Focus i Octavia
    Hatchbacki cieszą się w Polsce największą popularnością wśród kupujących pojazdy używane.
    2019-09-12  |   86
    Polacy powoli przerzucają się z diesli na benzynę. Widać to po najnowszych wynikach sprzedaży
    Ponad 36% sprzedanych Volkswagenów w pierwszym półroczu br. miało silniki TDI. W ciągu rok...
    2019-09-12  |   81
      Korporacje, reportaże, dokumenty
      2018-09-15  |   2416233
      25 LAT Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej
      2017-01-08  |   926674
      Podstawowe błędy kierowców. Na 100% Ty też popełniasz te błędy, a może jest ich więcej?. Z...
      2017-09-15  |   39720
      Szukasz pracy czy współpracy w produkcji filmowej - zadzwoń
      2018-01-22  |   23264
      World Match Racing Tour - Energa Sopot Match Race - Day 1.
      2016-08-02  |   12863

        BIZNESREGION

        ul.Młynarska 3/11, 01-258 Warszawa
        : +48 22 490 66 15

        : redakcja@biznesregion.pl



        reklama