ZUS w Bielsku - Białej wykazuje niekompetencję swoich urzędników, raz zajmuje rachunki bankowe, potem zwraca środki i przeprasza, by potem znowu zająć konta.
Jakie jej zdziwienie kiedy za 1,5 roku otrzymała z ZUS zawiadomienie o postępowaniu egzekucyjnym i zajęciu środków z rachunku bankowego na sumę 1950zł. Natychmiast wstawiła się do ZUS wyjaśniła sprawę więc bank nie zdążył wykonać egzekucji.
W piśmie z dnia 07.10.2014r. czytamy; ..." decyzja ZUS-u była błędna, Urząd odstąpił od egzekucji i wycofuje zajęcie środków z rachunku bankowego",... ale niestety nie przeprosił, mówi Agnieszka.
Radość była krótka, bo zaledwie miesiąc.
Na przełomie grudzień 2014r / styczeń 2015r, ZUS wzywał Panią Agnieszkę 8 razy, tym razem do uregulowania należności składkowych na różne sumy od 300 do 700 zł. Na każde wezwanie Pani Agnieszka reaguje natychmiast i sprawa kończy się przeprosinami za błędy urzędnika.
Po ostatnim ósmym wezwaniu, Pani Agnieszka napisała skargę na urzędnika, w odpowiedzi otrzymała pismo (z dnia 10.02.2015r.) w którym czytamy, ... ZUS w Bielsku-Białej dokładnie zweryfikował konto Pani Agnieszki i oznajmia, iż konto nie jest obciążone żadnymi zaległościami i anuluje postępowanie... a po analizie ZUS stwierdza nadpłatę na koncie pani Agnieszki ponad 20 zł, i prosi o odbiór kwoty w kasie ZUS lub pozostawienia jej na poczet kolejnych opłat składkowych. Tym razem w piśmie przeprasza Pani Agnieszkę za powstałą sytuacje itd. Chociaż tyle, że przeprosili mówi Agnieszka.
Jakież niedowierzenie, kiedy za 7 miesięcy, tj. 02 września 2015r. Pani Agnieszka sprawdza swoje środki na rachunku bankowym i widzi egzekucje ZUS-owską na sumę 1741,25 zł. Kwota została już przelana na konto ZUS bez wcześniejszego uprzedzenia jej, czy informacji z urzędu – skandal, co za fatum mówi Agnieszka, a gdybym nie spojrzała na rachunek, lub gdybym przez nieuwagę ominęła tą pozycję.... Już sama nie wiem, czy tam jest ktoś, komu podpadłam, czy ktoś kto mnie bardzo lubi i w ten sposób wyraża swoje zainteresowanie mną - żali sie Pani Agnieszka.
Z informacji Pani Agnieszki, dowiadujemy się, iż jutro udaje się znów do urzędników ZUS w Bielsku -Białej, ale po drodze wstąpi też z odpowiednim pismem do prokuratury.
Środki Pani Agnieszki, pewnie zostaną zwrócone i sprawa zakończy się jak zwykle … zobaczymy?, bo jutro gazeta BiznesRegionTV będzie z kamerą towarzyszyć Pani Agnieszce.
Od redakcji; W dniu 04.09.2015r Pani Agnieszka udała sie Prezesa ZUS w Bielsku -Białej, gdzie została ciepło przyjęta i przeproszona za błędy urzednika, niesłusznie zabrane pieniążki wrócą na jej konto bankowe. Natomiast, my wrócimy do tego tematu w przyszłym tygodniu, bo okazało się, że winny jest bank, a nie ZUS, w dodatku, ZUS jest winien Pani Agnieszcz, nie 20 złotych, jak informował wcześniej, lecz 30 zł. Czyżby lepiej jest mieć lokatę w kasie ZUS, nie w banku?.
ul.Młynarska 3/11, 01-258 Warszawa
: +48 22 490 66 15