reklama

Fakty tvn pod kreską


Fakty TVN – lider, który traci najwięcej. Wyniki raportu MullenLowe

fakty

fakty

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował przychody reklamowe stacji telewizyjnych płynące z ich programów o charakterze informacyjnym. Zestawienie dotyczy porównania wyników w pierwszym półroczu 2016 r. z wynikami z ubiegłego roku. Kto najskuteczniej zawalczył o reklamowe pieniądze, a kto jest pod kreską?

Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub została dokonana z uwzględnieniem dwóch telewizyjnych kategorii: Wiadomości oraz Innych programów informacyjnych. W kategorii Wiadomości na pierwszej pozycji utrzymały się Fakty TVN, których przychody spadły jednak w stosunku do pierwszego półrocza 2015 r. (- 8 proc.).

To jedyny spadek w pierwszej piątce programów informacyjnych. Na drugiej pozycji – podobnie jak przed rokiem – znalazły się Wiadomności TVP, które pod względem przychodów reklamowych zmniejszyły swój dystans do Faktów (+14 proc.). Swoją trzecią pozycję w rankingu obroniły Wydarzenia, generując przychód o 13 proc. wyższy niż w 2015 r. Na czwartej pozycji – także bez zmian – uplasował się Teleexpress, który okazał się jednak liderem pod względem procentowego przyrostu przychodów reklamowych (+56 proc.). Powody do zadowolenia ma także biuro reklamy Panoramy, której przychody wzrosły aż o 30 proc.

W kategorii Inne programy informacyjne na pierwszym miejscu utrzymuje się Poranek w TVN24, którego przychody wzrosły o 14 proc. O 58 proc. wzrosły reklamowe pieniądze zarobione przez Poranek w TVP Info. Największego procentowego „skoku na kasę” dokonał Dziennik regionalny TVP3, który wspiął się w rankingu aż o sześć pozycji (na 3 miejsce), a jego przychody reklamowe wzrosły o 217 proc. Czwartą pozycję utrzymało Otwarcie dnia TVN24 z solidnym wzrostem na poziomie 68 proc. Jako jedyny wśród programów z pierwszej piątki – stratę odnotował program 15.00 Na żywo w TVN24 (- 6 proc.).

– Cztery na pięć spektakularnych wzrostów dotyczy programów nadawcy publicznego. W przypadku Teleexpresu w 2016 roku zostały podniesione radykalnie ceny cennikowe – w niektórych miesiącach nawet o 80%. Niestety podwyżka nie jest uwarunkowana wzrostem oglądalności. Formaty stracił ok. 10% widowni rok do roku.

W przypadku Panoramy powodem jest zdecydowany wzrost liczby spotów emitowanych przy tym programie. Z tego samego powodu wzrosty przychodów zanotował format „Poranek TVP Info”. Również więcej spotów (ponad dwukrotnie), a także wysokie podwyżki cen przyczyniły się do spektakularnego wzrostu przychodów z programu „Dziennik regionów” na TVP Regionalnej.

Wyższe ceny w 2016 zaproponował także TVN24 Biznes i Świat przy programie „Otwarcie dni”, stąd wzrost przychodów o blisko 70% –komentuje Michał Bakalarczyk, ekspert TV w MullenLowe MediaHub, autor raportu.

zródło: Meduarum


Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.


Wyślij komentarz
fakty
    Tzw. babciowe realne wsparcie dla rodzin
    Nie będzie trzeba wybierać między pracą a macierzyństwem. Rada Ministrów przyjęła projekt ...
    2024-04-09  |   191
    Oszczędzanie po polsku
    Przez inflację Polacy zaczęli mniej marnować świąteczną żywność? Wyniki najnowszego badani...
    2024-04-02  |   199
    W ub.r. wystawiono blisko 22 mln zaświadczeń lekarskich z tytułu choroby własnej
    W ubiegłym roku Polacy przebywali przeciętnie prawie 11 dni na zwolnieniu lekarskim W ubie...
    2024-04-02  |   201
      W piątek 26.02.2021r.o godz.17.00 w Bielsku - Białej dyskutowano o zasadności budowy spala...
      2021-02-27  |   13496857
      Konkurs "FIRMA ROKU 2019" rozstrzygnięty, statuetka złotego Dedala powędrowała d...
      2019-10-08  |   7379946
      Korporacje, reportaże, dokumenty
      2018-09-15  |   2498176
      25 LAT Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej
      2017-01-08  |   929637
      Podstawowe błędy kierowców. Na 100% Ty też popełniasz te błędy, a może jest ich więcej?. Z...
      2017-09-15  |   42517

        BIZNESREGION

        ul.Młynarska 3/11, 01-258 Warszawa
        : +48 22 490 66 15

        : redakcja@biznesregion.pl



        reklama