Gdzie podczas majówki dokonać najtańszych zakupów na grilla? Na pewno nie w dyskontach.


Przed zbliżającą się majówką najtańsze produkty do grillowania można zakupić m.in. w polskich supermarketach.

 

Największą popularnością cieszy się promocja mięs i wędlin, akcesoriów do grilla, przypraw i napojów gazowanych. Rośnie także zainteresowanie artykułami sezonowymi.
Z najnowszego badania instytutu badawczego ABR SESTA wynika, że najtańsze są sieci handlowe, które często mają najniższe ceny produktów, czyli Auchan (67,07 zł) i Kaufland (67,44 zł), ale także te sieci, które zazwyczaj znajdują się w drugiej połówce rankingów koszykowych tj. Polomarket (64,70 zł) i Mila (70,62 zł). Najdroższe produkty do grilla znajdują się w sieciach Alma (98,31 zł), Carrefour (93,10 zł), Carrefour Market (87,79 zł) i Lidl (84,65 zł).
- To świadczy o tym, że dla supermarketów jest to bardzo ważny sezon. Z kolei wśród dyskontów Biedronka rozpoczęła promocję grillową od poniedziałku, natomiast Lidl, który ma koszyk o 10% droższy nie planuje żadnej promocji grillowej przed majówką. W Almie, która jest supermarketem delikatesowym, są znacznie wyższe ceny zarówno produktów takich jak kiełbasa czy karkówka - co można uzasadnić wyższą jakością - jak i produktów markowych, mówi Sebastian Starzyński, prezes zarządu instytutu badawczego ABR SESTA.
Jak wskazują wyniki analizy, najtańszą karkówkę świeżą bez marynaty 1 kg pakowaną można kupić w Mili za 7,99 zł, a w Polmarket najtańszą kaszankę bez marynaty 1 kg pakowaną za 5,99 zł oraz udko z kurczaka bez marynaty 1 kg pakowane za 3,69 zł. Z kolei kiełbasa 1 kg pakowana znajduje się w najniższej cenie w Auchan (5,99 zł). Po piwo jasne Żywiec 5,6% 4x500 ml puszka najlepiej udać się do Lidla – cena wynosi jedynie 9,96 zł. Przed majówką zauważalny jest także wzmożony ruch w aplikacjach mobilnych, związany z kupnem produktów do grillowania. Ich użytkownicy częściej przeglądają gazetki promocyjne sieci handlowych oraz poszukują tanich cen poszczególnych artykułów spożywczych przydatnych w tym czasie.
- Są to między innymi takie produkty jak grill albo grill elektryczny, piwo, napoje gazowane, ale także ogórki kiszone. Niezwykle popularne staje się powiadamianie o promocjach swoich znajomych z aplikacji poprzez media społecznościowe. Takim hitem ostatnich dni jest mata piknikowa, dodaje Michał Pajdak, Business Development Director aplikacji Blix.
Dla supermarketów majówka jest znacznie ważniejszym sezonem niż dla pozostałych kanałów sprzedaży, gdyż posiadają one w ciągu roku mniej okazji do promowania swoich produktów w porównaniu z hipermarketami. Jest to zauważalne zwłaszcza w przypadku promocji piwa. Dla sieci typu convenience, czyli małych sklepów spożywczych, jest to mniej istotny sezon. Wynika to z faktu, że klienci, z myślą o majowym weekendzie, zaopatrują się w większych sklepach, natomiast w małych placówkach tylko uzupełniają zakupy. 
- Majówka jest najważniejszym mikrosezonem grillowym obok Bożego Ciała i weekendu w połowie sierpnia. Sieci handlowe bardzo lubią wykorzystywać ten okres do promocji pewnych produktów, które mają w tym czasie największą sprzedaż. Przede wszystkim dotyczy to takich towarów jak karkówka, kiełbasa grillowa, przyprawy do grilla, akcesoria do grilla, a nawet musztardy i ketchupy, wyjaśnia Sebastian Starzyński. 
Zainteresowanie aplikacjami mobilnymi rośnie w bardzo szybkim tempie, praktycznie z miesiąca na miesiąc. Ich użytkownicy bardzo chętnie przeglądają wszelkiego rodzaju promocje związane z majówką. Szukając dobrej ceny, interesują się także najnowszymi trendami panującymi w modzie lub nowymi, sezonowymi produktami. Są one niezbędne zarówno wiosną, jak i latem, stąd następuje wzrost ich sprzedaży. Ruch w aplikacjach mobilnych w przeciwieństwie do świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, gdzie obserwujemy wzrost przed świętami równomiernie rozkłada na wszystkie dni majówki. 
- Majowy weekend wiąże się także z okresem, kiedy zmieniamy swoją garderobę na lżejszą. Zaczynamy się zabezpieczać nie tylko przed słońcem, ale także przed kleszczami czy moskitami. Dlatego kupujemy właśnie tego typu artykuły sezonowe, podkreśla Michał Pajdak z Blix. 
Badanie zostało wykonane przez agentów TakeTask na zlecenie instytutu badawczego ABR SESTA w dniach 23-24 kwietnia 2016 roku w 14 sieciach handlowych. Ich zadaniem było sprawdzenie cen 12 najczęściej promowanych produktów związanych z grillowaniem przed rozpoczęciem długiego, majowego weekendu.

 


Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.


Wyślij komentarz
majowka
    Poważne rozbieżności w cennikach kościelnych. Co łaska, czyli ile konkretnie?
    Zebrane dane pokazują, że stwierdzenie „co łaska” w praktyce czasem oznacza nie miej niż k...
    2018-11-01  |   215
    Przedsiębiorcy w Bielsku- Białej o programach wyborczych kandydatów na prezydenta
    2018-10-13  |   432
    Ustawę o VAT należy wyrzucić do kosza. Tylko nowa może zamknąć lukę podatkową
    Prof. Witold Modzelewski: „Mojej ustawy o VAT” i akcyzie nie ma od 2004 roku. Od tego czas...
    2018-09-20  |   404
      25 LAT Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej
      2017-01-08  |   926165
      Korporacje, reportaże, dokumenty
      2018-09-15  |   772777
      Podstawowe błędy kierowców. Na 100% Ty też popełniasz te błędy, a może jest ich więcej?. Z...
      2017-09-15  |   39310
      Szukasz pracy czy współpracy w produkcji filmowej - zadzwoń
      2018-01-22  |   22589
      World Match Racing Tour - Energa Sopot Match Race - Day 1.
      2016-08-02  |   11510

        BIZNESREGION

        ul.Młynarska 3/11, 01-258 Warszawa
        : +48 22 490 66 15

        : redakcja@biznesregion.pl



        reklama